søndag den 25. november 2007

Vær med til at udforme Pil 14 bloggen

Hej alle.

Som I kan se har Pil 14 nu fået sin egen blog.

For at finde den optimale udformning af bloggen er der brug for input fra dig til følgende 2 punkter:

  1. Hvem skal kunne oprette nye indlæg i bloggen? Er det kun Præsidiet (således at øvrige medlemmer er begrænset til at kunne kommentere Præsidiets indlæg), eller skal alle medlemmer kunne gøre det?

  2. Skal bloggen kunne læses af alle og enhver, eller skal den beskyttes af adgangskontrol. så kun Pil 14 medlemmer kan se den?
Blog med så undertegnede og vores alle sammens "Blog-mor" (Yvonne) kender jeres holdninger inden vi beslutter hvordan udformningen skal være.

Hilsen Frans

8 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hej alle

Til Frans: Flot arbejde!
Til alle: Tak for sidst!
Til præsidiet: Fin arrangement!

Jeg synes da at alle skal kunne blogge. Vi kan anvende blog til udveksling af emner/spørgsmål om alt fra "har du hørt om...?" eller "kender du nogen der...?" eller andet

Jeg mener iøvrigt bloggen skal begrænses til PIL14 medlemmer. Det giver større mulighed for at bevæge sig på kanten af det fortrolige.

Forsøgte selv at opretten en privat blog i weekenden. Det gik egentlig fint - men - ved ikke hvordan andre kan finde bloggen og, hvordan jeg finder andres blog(s) Nogen ideer/forslag til en "blogmongol"?

Mange hilsner

Jesper

Knut Skjærven sagde ...

Hej Frans

Godt initiativ og tak for sidst.

Jeg mener, at denne blog skal være lukket, således at den kun kan læses og kommenteres af PIL 14 medlemmer.

Om præsidiet skal topstyre denne sag? Så falder jo selve ideen med web 2.0 til jorden. Selvfølgelig skal de da ikke det :-). Vi andre vil da gerne have lov til at deltage andet end som "modtagere".

I øvrigt vil det løfte værdien af indholdet :-).

Alt fra mig for denne gang, men jeg kommer tilbage. That's what blogs are all about.

Frans: Kan jeg få dig til at linke til Julekalenderen fra sidste år da der var mange, der gerne ville have et gensyn.

Med hilsen
Knut

Anonym sagde ...

Waaaauuuu - I er på allerede. FLOT :-)

Jeg håber alle fandt oplægget inspirerende.

Jeg har et par kommentarer inden jeg ikke får lov mere.......:-)

1. Blogger.com er en god platform og jeg tror Frans er enig med mig i, at det kun tog 5 minutter at komme i gang. Platformen har dog sine begrænsninger i relation til hvormange som kan få lov til at skrive indlæg. Der er jo klart en forskel på at få lov til at sætte retning via nye indlæg og så at få lov til at kommentere på andet som andre har skrevet. En bedre platform er Wordpress - tjek den ud.

2. om bloggen skal være åben eller lukket afhænger jo af hvad man vi anvende den til - hvis det skal være til intern planlægning m.m., så giver det jo sig selv. Hvis man derimod vil sætte en dagsorden i det ledelsesfelt I bevæger jer i, så synes jeg det er en anden sag. Så start med a afklare hvad formålet skal være. (Det kunne jo være interessant om flere af jer kunne sætte en dagsorden på samme måde som The Chief Happiness Officer)

Det var alt - det var meget givende at mærke den gode energi i jeres netværksgruppe - værn om den.

Alt det bedste
Hans Henrik

Knut Skjærven sagde ...

Hej Hans Henrik

Tak for sidst også til dig. Det var et glimrende indlæg du holdt. Får vi en kopi stillet til rådighed?

Jeg er enig med dig i at wordpress er mere anvendelig end blogger, men også lidt sværere at trække i gang. Se bl.a: http://gsummit.wordpress.com/

I virkeligheden kunne vi konvertere hele vor PIL hjemmeside til wordpress :-). Just an idea.

Jeg har prøvet mig et pare gange med movable type (er det ikke navnet?), men har aldrig rigtig kunne få det til at fungere. Den vil ikke installeres på min PC :-(.


All the best
Knut

Knut Skjærven sagde ...

Her er for øvrigt linket til Julekalenderen fra sidste år:

http://pil14.blogspot.com/

Med hilsen
Knut

Anonym sagde ...

Hej alle

Frans du overgår virkelig dig selv i hastighed her. Flot!!

Uden at have rådført mig med mine præsidentkollegaer, vil jeg støtte synspunktet om "power to the people", hvormed jeg mener, at alle (i hvert fald i PIL14) skal kunne starte indlæg/spørgsmål mv.

Jeg er til gengæld splittet i min holdning vedrørende et totalt åbent fora eller kun for PIL14.

Hvis vi seriøst ønsker at sætte en dagsorden, er vi nødt til dels at lade det være et åbent forum, men også at lade bloggen indgå som en del af det løbende PIL arbejde, således at der på møderne udarbejdes planer for, hvad temaerne skal være i den kommende periode. Spørgsmålet er om vi er rede til det??

Og til Hans Henrik. Det var et rigtigt godt indlæg, hvor du demonstrrede både overblik, indsigt, men også ydmyghed overfor håndfaste forudsigelser. Meget professionelt.

mvh. Jes

Anonym sagde ...

Flot og hurtig blog (Frans) og jeg er enig med flere i, at selvfølgelig skal bloggen være åben for alle medlemmer og ikke kun til rådighed for Præsidiet. Til gengæld synes jeg ikke, at den skal være åben for andre. Det skal være "vores" blog. Hilsen Jørgen

Yvonne sagde ...

Kære alle

Også en tak for sidst fra mig. Det var meget spændende og lærerigt.

Og Frands du så virkelig ikke forbrydelsen søndag aften, men oprettede blog som lovet :)

Jeg synes at vi skal have to forskellige blokfora. Det ene skal være lukket og bruges til vores interne forhold. Men herudover kunne vi godt have en åben blog hvor vi deltager i og inviterer til debat om emner der har interesse i bredere forstand.

Jeg tror ikke der er behov for en blogmor til den interne blog, så her synes jeg vi hurtigt skal få Frans til at lukke bloggen og oprette alle pil-medlemmer som redaktører (hvis vi ikke er for mange).

Men skal en eventuel åben blog være på blogspot eller en anden, som foreslået af Hans Henrik?
og skal der være faste emner med redaktører?